Ful telefonförsäljare

Hade ett missat samtal på mobilen tidigare i veckan. Kände inte igen numret så jag struntade i det.

Idag svarade jag. Det var en klämkäck ung man som började prata om Atlas jubileumsgåva. Jag avbröt direkt och upplyste om att min mobil är Nix-registrerad. Han kontrade med att jag varit kund hos Atlas. Och beställt vad? Jag har aldrig behövt en fysisk kartbok..  Blir upplyst om att Atlas säljer hälsokost. Och exakt vad har jag beställt? Det kan den unge mannen inte svara på. Då undrar jag när… och det har han inte heller några uppgifter om, men säger att det är under det senaste decenniet.

Då ljuger du, säger jag.

Han blir smått aggressiv och säger att han minsann inte ljuger. Han formulerar sig så indirekt blir det jag som ljuger. Alltså…

Killen ringer från ett företag som heter Leaddesk AB. De har uppenbar utvecklingspotential, som att granska sina uppdragsgivare innan de tar uppdraget. De kunde googla Atlas precis som jag gjorde efter samtalet och förstått att det inte är seriöst. De kunde gått igenom Nix-registret innan de ringer runt. De kunde också lära sina säljare att de aldrig kallar någon för lögnare. Bara några förbättringsförslag i all enkelhet. Eftersom det fallerat på flera punkter är Leaddesk inte ett dugg bättre än Atlas. Fulförsäljning är det värsta jag vet.

Crea Diem! / Susanne

Det här inlägget postades i Blogg och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ful telefonförsäljare

  1. Rob Mob skriver:

    Hej Susanne. Jag jobbar på LeadDesk AB i Sverige och kan glatt meddela dig att vi _inte_ har ringt det samtalet till dig. Vi tillhandahåller nämligen en tjänst till våra kunder (dialersystem) där de kan ringa och sälj sina produkter och tjänster och vi tillhandahåller även IP-telefoni till dem kunderna. Eftersom vi äger numrena (precis som Telia äger sina nummer och Tele2 äger sina nummer) så ser det hos vissa av våra kunder ut som att det är vi som ringer.

    Det är lite som att du skulle bli påkörd av en alkoholist men ringer och klagar på BMW för att alkisen körde en BMW 🙂

    Önskar dig en strålande dag!

    Vill du komma i kontakt med mig så har du min LinkedIn-profil här: https://se.linkedin.com/in/robin-rawand-kareem-b8a61759

    Gilla

    • susannejohansson skriver:

      Hej Robin Rawand Kareem.

      Tack för svar.

      Jag blev uppringd och numret gick till LeadDesk. Vem som de facto håller luren i andra änden är ointressant. Skyddar inte ni ert varumärke bättre än så, har jag svårt att förstå varför du prioriterar att försvara och/eller förklara dig här. Du borde ha viktigare saker att göra.

      Tycker det är tråkigt att du drar paralleller med en kriminell handling, och att du indirekt i din jämförelse tycker att alla andra som inte förstår ert upplägg med era kunder är idioter.

      Ha en fortsatt trevlig helg!
      / Susanne

      Gilla

Kommentera

