Dag 28, outro*)

Ulrika, Lena & Smulan. Stort tack för att jag fick medverka som testpilot för onlinekursen Energikicken. Tack också till alla andra kursdeltagare som med egna inlägg och glada tillrop inspirerat till mera. Tack till mig själv också för att jag valde att gå all-in.

Att gårdagen är till ända är lite sorgligt. Saknar redan uppgifterna på mailen, som jag fått varje morgon under 28 dagar. Under kursen har jag gjort mer än jag faktiskt trodde och har lärt mig massor. Tunga grejer. Sisådär en 649 MB tungt. Jag har sparat varenda uppgift på datorn. Ifall jag behöver gå tillbaka och läsa. Tror inte det behövs. För jag har redan förbättrat mina vanor och hittat eget stuk på det mesta så det blir mer anpassat för mig och mitt liv. Men det går an att vara kaxig när man ligger på topp, eller hur? Därför sparar jag mappen ifall jag halkar tillbaka i gammal terräng och kör vilse. Alternativt börja om från dag 1. Om inte annat för att uppleva skillnaden i träningskapacitet.

Att gårdagen är till ända är jag också tacksam för. Telefonen slutade att fungera och då stannar stora delar av min värld. Det visade sig att jag behövde byta simkort. Ibland är det inte svårare än så. Fast det tog hela dagen att felsöka. Och går det inte att ringa kundtjänst är det inte helt problemfritt med avhjälpning. Det strulade på fler ställen och jag behövde göra flera brandkårsutryckningar som var oplanerade.

Jag hade tagit fram en hummer för att göra en festligare lunch sista kursdagen. För att fira mina framgångar. Det hann jag inte med, så den äter jag upp idag istället, och firar istället min första dag i självständighet. Som tur var hade jag kvar av pajen jag gjorde kvällen innan, så jag sparade tid på att värma resterna och fick behålla både blodsockernivå och energi. Ibland måste man improvisera.

20141201_180115Pajen som finns 20141201_183102med i receptsamlingen är för 10 personer. Skulle jag följt det till punkt och pricka hade vi haft rester fram till Lucia. Minst. Jag delade receptet på 3 helt enkelt och då blev det lagom för en ”normal” pajform istället för en långpanna. Utgick alltså från 2 dl bovetemjöl. Jag hade även i närproducerad Nibbleskinka från charkdisken. Glömde dock crème fraichen. I övrigt blev det kylskåpsrensning à la Kajsa Warg. Tog mozzarellaosten med kort datum och blandade upp med olivkräm som jag hade kvar av i en burk. Soltorkade tomater, finhackad lök, fetaost och spetspaprika. Resultatet blev kanongott och jag kunde diska ur 3 glasburkar till återvinningen. Utmärkt så här i juletid då vi brukar handla mer smått och gott än vanligt. Som behöver förvaras kallt. Nu har jag bättre med plats.

Igår provade jag BALKLÄNNINGEN som jag ska ha på mig i helgen. Den passar!!! Glädjen är stor. Känner mig starkare än någonsin så jag kommer kunna dansa och prata samtidigt. Utan andnöd. Behöver dock införskaffa en ny BH som passar skärningen i ryggen. Kärt besvär, för ibland är en bal på slottet exakt vad som behövs.

Crea Diem! / Susanne

PS! *) Outro är motsatsen till intro. Det vill säga avslutningen på en låt eller eftertexten på en film. DS!

Detta inlägg publicerades i Recept, Träningspass och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar