Bong fond touch of taste

Hemlagad kålpudding tarvar brun sås och lingon.  Naturligtvis gör jag egen sås och ingen pulvervariant. Pulversås har jag gjort två gånger i mitt liv och det smakade vedervärdigt. No more.

För att få lite smak i såsen använder jag ofta Touch of Taste. Det är enkelt och det blir gott. Efter att ha läst Den hemlige kocken spanade jag in innehållsdeklarationen. Är det någon som vet vad buljongarom är?

Det här inlägget postades i Familjeliv och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bong fond touch of taste

  1. Bengan skriver:

    Märkligt.

    Är inte det logiskt att buljong innehåller buljong? ”Arom” gör det suspekt. Antingen är det buljong eller så är det inte….

    Gilla

Kommentera

